Menu Sluiten
NL | EN

Cases & Projecten

Relaties herstellen en een constructieve samenwerking mogelijk maken

Een organisatie werkzaam in de markt voor koelverse bakkerijproducten kampte met verstoorde relaties met de grootste retailers. De opdracht was om de relaties te herstellen en een constructieve samenwerking mogelijk te maken. Daarnaast moest Pragma Consulting uitvoering gegeven aan de wens om een exportnetwerk binnen Europa op te zetten door middel van het tot stand brengen van directe relaties met retailers en belangrijke distributiepartners. Voorwaarden voor het slagen van de opdracht waren: het creëren van een uitstekende sales en customer service afdeling, het integreren van IT faciliteiten en het opzetten van een flexibele logistieke organisatie. Het resultaat van de operatie was niet alleen dat er een constructieve samenwerking ontstond met de grote retailers binnen de Nederlandse versmarkt, maar ook dat de organisatie een uitgebreid internationaal exportnetwerk (met een voet aan de grond in meer dan 15 Europese landen) tot stand heeft gebracht. Bovendien heeft de integratie van de IT faciliteiten geleid tot een paperless afdeling customer service en een flexibele maar ook efficiënte logistieke organisatie.

Opzetten retaildivisie en behalen van marktaandeel in Nederland

Voor een organisatie in de business-to-businessmarkt in de Europese ‘poultry’ (pluimvee) industrie moest een retaildivisie worden opgezet. De doelstelling was om binnen twee jaar een substantieel marktaandeel in Nederland te behalen en internationale klanten aan het portfolio toe te voegen. Productie, kwaliteit, logistiek en sales, de totale organisatie moest worden opgezet. De hoofddoelstelling werd binnen twee jaar gehaald, daarbij werden de eerste internationale retailbedrijven aan de portfolio toegevoegd. Een complicatie bij deze opdracht was dat de organisatie alleen actief was in de business-to-business sector van de markt en daardoor onbekend was met de eisen en wensen van retailpartners. Aspecten zoals 100% performance, productontwikkeling, winkelondersteuning en een proactieve customer service afdeling moesten ingebed worden in de organisatie.

Wij werken o.a. voor: